2014年7月30日水曜日

CALL Literary Reaction Journal 7

Reaction to The Most Beautiful Things

I, Summary

The short movie I chose to summarize and react is The Most Beautiful Things made in 2012. The story is written about change of a man's life.

私が要約し反応する短い映画は、2012年につくられた”The Most Beautiful Things”です。
この物語は、一人の男性の生活の変化について書かれています。

I, Reaction

1. Plot

The main character in this story is a man who goes to a university and he spend boring every day. However, one day, he meet a women who can't speak at a university. From the day, his life changed. They talked by a letter with a notebook and pencil instead of talking by using a voice. They spend it together every day so they make friends. One day, he had saw she was with a man he didn't know. Because of that he kept distance with her. However, he knew it nisundersting so he dicided to confes to her. Finally, his confession succeeded. The story is happy end.

この物語の主人公は大学に通う一人の男性で、彼は退屈な毎日を過ごしていました。しかし、ある日大学で、言葉を話すことのできない一人の女性と出会います。その日から彼の人生は変わりました。彼らは声を使って会話する代わりに、ノートとペンを使って文字で会話をしました。彼らは毎日一緒に過ごすうちに仲良くなりました。ある日、彼は彼女が知らない男と一緒にいるところを見てしまった。そのせいで彼は彼女と距離を置く。しかしながら、のちにそれは彼の勘違いであったとわかったので、彼は彼女に告白することを決心する。 最後に、彼の告白は成功した。 この物語はハッピーエンドである。

2. Character

A man: He goes to a college, but he spend boring days at first. He is a maincharacter of this story, and he is nagative.
男の人:彼は大学に通っていますが、最初つまらない日々を送っています。彼はこの物語の主人公で、消極的な性格です。

A woman: She has a disease so she can not speak. Her character is cheerful.
女の人:彼女は病気を抱えているので話すことができません。彼女は明るい性格です。

3. Theme

I think the theme of this story is how can you change the life through love.
私は、この物語のテーマは恋愛を通してどのように人生を変えることができるかということだと思います。


4. General Opinion

I thought this story gave us courage, becauseafter I saw this story, I knew that if you intended to change your boring life, you could change it by myself. I felt it was important to challenge everything.

私は、この物語は私たちに勇気を与えてくれると思いました。なぜなら、この物語を見て、もしつまらない人生を変えようと思えば自分自身で変えることができるのだということが分かったからです。私は、あらゆることに挑戦することは大切だと思いました。

0 件のコメント:

コメントを投稿